Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Windmolenfabrikanten in Europa

  • Rutger Tiggeler

    Hey mensen,

    Ik ben op zoek naar een lijst met alle windmolenfabrikanten in Europa.

    Wie kan mij hier aan helpen?

    Grtz,

    Rutger Tiggeler

  • Lowie Peters

    Hallo Rutger

    Begin eens op http://home.wxs.nl/~windsh/produkt.html

    Daar staan veel fabrikanten vermeld.

    Groeten Lowie

  • Joop Schoemaker

    Hallo rutger,

    Als je inmiddels geslaagd bent in jouw zoektocht naar de windmolenfabrikanten, kun jij deze adressen ook doorsturen?

    Met vriendelijke groet,

    Joop.

  • Adriaan Kragten

    In 1998 heb ik het boekje Windkraftanlagen Markt / Wind Turbine Market (2-talig) aangeschaft bij SunMedia (kosten 40 DEM). In 2000 kreeg ik van hen een brief dat er een nieuwe versie uitgebracht was en het lijkt me waarschijnlijk dat de uitgave telkens na enige jaren vernieuwd wordt maar ik weet niet of dat ook werkelijk gedaan is. Ik heb geen website van SunMedia maar het adres was toendertijd: Querstrasse 31 D-30519 Hannover. Het is een zeer leesbaar boekje met van elke molen een foto en een specificatie. De molens staan gerubriceerd in diverse vermogenscategorieën. Er staan ongeveer 200 typen in.

  • van der Kooij

    Ik ben op zoek naar een technische methode hoe je met hoog rendement rotatieenergie omzetten kunt in warmte energie.Ik wil een broeikas verwarming bouwen met een kringloopwindtunnelcircuit waarin windmolens komen te staan die rotorverwarming hebben,en daardoor de passerende lucht steeds hoger in temperatuur wordt.De rotor moet dubbele funktie krijgen,namelijk a) Opwekken van rotatiekracht b)uitstralen van warmte net als een thermoelement. Hoe bouw ik een rotorblad met deze dubbele funktie die blootgesteld gaat worden aan zeer hoge kunstmatige windsnelheden??

    Het gaat om een luchtverwarmings-alternatief voor grotere oppervlakte zoals in de broeikassenbouw.

    Passive rotating thermoelements.Passief roterende thermoelementen=Windmolens met zelfverwarmende rotorvleugels.

    Mijn ontwerp wil ik graag doorzetten omdat ik zeker weet dat het mogelijk moet zijn een methode te vinden rotatiekracht van de rotor om te zetten in warmte aan de oppervlakte van de rotor.

    Bij voorbaat mijn hartelijke dank voor tips of konstruktievoorbeelden aan mijn emailadres.

    vriendelijkst gegroet:

    Douwe van der kooij