Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

windenergie op het dak

  • W. Roelse

    ik zoek een leverancier van windmolens die je op het dak kan plaatsen op je huis, niet te groot dus.

    iemand een tip?

  • Geert

    In de consumentengids, de laatste of die daarvoor stond een artikeltje over een langzaam draaiende windmolen voor op het dak. Kijk eens bij windsave.com, helaas staat er daar weinig informatie dus zul je telefonische contact moeten zoeken, want op mijn e-mail kreeg ik geen antwoord. Ik zoek ook zoiets dus als je iets meer weet graag melden.

  • joep

    www.turby.nl

    Wel een hele dure, en of er al ervaring mee is betwijfel ik ten zeerste.

  • Wim Edens

    De Turby is erg groot en steekt zeker 8 meter boven je dak uit; levert wel veel, zo'n 5500 kwh op jaarbasis. Voor deze molen (rond de 11000 euro) krijg je zeker geen toestemming in een woonwijk; ze zijn echter bezig met een kleiner type dat daar wel geschikt voor is. Duurt nog wel even. De Turby staat in Tilburg op flatdaken en stond ook op de expo.

  • Richard

    Hallo.

    ik moet toch even reageren.. ik denk dat u al voldoende info hebt over molens op het dak, maar zo niet, vraag maar aan de kenner…

    Ik ben zelf ook al een jaar of 7 aan het knutselen met wind energie. en sinds kort heb ik ook een nieuwe molen gekocht. De air x marine… info staat op www.windenergy.com. De molen is ongeveer 7 kilo, rotor diameter is 1700 mm. en heeft een vermogen van 400 watt. bij windkracht 6. best ding! maar…. en dat moet u maar even persoonlijk vragen…

    Verder heb ik ook 5 zonne panelen en nog een andere molen. die ik binnen kort ook ga verbouwen…

    Veel succes verder!

  • Dirk Jan Matthijsse

    Bij het Projectburau Duurzame Energie hebben ze een interessante brochure over kleine windturbines. Kijk op www.pde.nl onder informatiemateriaal, windenergie.

    Succes

  • Hans Maas

    Kijk op www.rivertrade.nl

  • Geralynn

    Information is power and now I'm a !@#$ing dicattor.