Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

waterpomp aangedreven door windenergie

  • Paul

    Ik ben beeldend kunstenaar en ben in een begin fase met een nieuw project te starten met 2 of meerdere kunstenaars

    het werk komt bij een rivier te staan

    mijn idee is een kinetisch beeld te maken die in beweging komt .

    door een Waterpomp aangedreven door windenergie of electriciteit die word opgewekt door zonnepanelen of door de stroming van de rivier

    op dit moment weet ik nog niet wat het meest effectieve zou zijn ,

    het lijkt me het mooi om een directe manier van overbrenging zonder

    electriciteit ,dus in de eerste plaats zou ik wat onderzoek willen doen voor de mogelijk heid om wind energie te gebruiken .en daarvoor het juiste systeem voor te gebruiken

    is er iemand die wat tips hebben ,zijn er voorbeelden van systemen of plannen die op het internet te vinden zijn ?

    zie onder het idee voor de installatie

    constructie van de installatie zal bestaan uit een framewerk van 4 palen waaraan verschillende scharnierende hefbomen bewegen die door zich zelf opeenvolgend geactiveerd worden ,

    Het kinetisch beeld word aangedreven door een waterpomp die water binnen het systeem circuleert .

    Het water wordt omhoog gepompt naar een waterschep die aan de bovenste hefboom is bevestigd

    Als deze vol loopt met water wordt deze in beweging gezet ,en word vervolgens geleegd in de onderliggende hefboom die ook in beweging word gezet ,dit herhaalt zich tot de onderste hefboom

    Het water wordt uiteindelijk in een bassin opgevangen .

    Door het water niveau in het bassin op een bepaalde hoogte te houden kan deze ook gebruikt worden om verder de volgende installatie in beweging te brengen .

  • bjorn

    hey

    ik moet op school een waterpomp in elkaar maken maar hoe :S

    groetjes bjorn

  • Journey

    I might be beating a dead horse, but thank you for ponstig this!