Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

BREAKING NEWS!! DIY PMG Energy-Creator op voorpagina www.ZeroPointFuel.com Must see!!

  • Brian

    (tu) Inmiddels hebben de eerste mensen de generatoren van mijn DVD gemaakt en zijn zeer tevreden over het resultaat. :)-D

    Inmiddels is er een nieuwe site met veel meer informatie en uitleg over de generatoren.

    De site is nog niet geheel af maar nu al zeker het bezoeken waard. :)

    (:Dwww.energy-creator.com(:D

    Groeten

    Brian

    Energy-Creator.com

  • Adriaan Kragten

    Brian ik heb de nieuwe plaatjes op jouw site bekeken maar jouw claim dat je beter gebruik maakt van het magnetisch veld dan bij een axial flux generator is volgens mij onterecht. Volgens mij weet je gewoon niet genoeg van elektromagnetisme om dit met recht te kunnen beweren. Bij een axiaal flux generator steekt het veld recht over van de magneten in de voorste schijf naar de magneten in de achterste schijf. De spanning wordt opgewekt door een variatie in het magnetisch veld door de spoel. De spanning is maximaal bij de grootste fluxverandering. Omdat er een 3-fasenwikkeling gebruikt wordt is dit niet voor alle spoelen gelijktijdig het geval maar dit zegt helemaal niets over het al of niet efficiënt gebruiken van het magneetveld. Volgens mij wordt het magneetveld bij een axial flux generator juist zeer efficiënt gebruikt omdat er haast geen lekflux is.

    Bij jouw generator straalt het veld helemaal niet radiaal naar buiten zoals jij dat getekend hebt. Het veld buigt van een noordpool naar een zuidpool en een groot deel van het veld zal alleen maar door de PVC buis lopen waar jij je spoelen omheen wikkelt en dus niet door de spoelen. Jij hebt daardoor een zeer grote lekflux en je maakt daardoor juist erg slecht gebruik van het beschikbare magneetveld. Doordat jij de magneten aan de binnenkant van het anker niet via een ijzeren brug sluit heb jij een zeer grote totale luchtspleet t. o. v. de magneetdikte waardoor bij jou het magneetveld sterk gereduceerd wordt. Ik heb je dit allemaal uitgebreid uitgelegd in de persoonlijk brief die ik aan je gestuurd heb en je kunt dus niet zeggen dat je het niet weet. Ik ontken niet dat jouw generator werkt maar het moet veel beter kunnen. Je meet alleen het afgegeven elektrische vermogen en niet het benodigde mechanische vermogen en kunt daardoor ook niet hard maken dat het rendement hoog is. Ik ben bang dat je erg veel koperverliezen zult hebben. Ik denk dat degenen die mijn rapport KD 480 bestuderen en mijn constructie met die van jou vergelijken het met mij eens zullen zijn. Omdat ik mijn generator niet gebouwd en doorgemeten heb, claim ik ook niet dat hij beter zou zijn dan de axial flux generator zoals Hugh Piggott die ontworpen heeft. Het is alleen een ander concept waarvan het de moeite waard is om het eens uit te proberen.

  • Brian

    Beste Adriaan, Ik ben het niet met u eens. Mijn spoel is veel compacter, daardoor heb je al veel minder magneten nodig voor de zelfde hoeveelheid op te wekken stroom.

    Mijn generatoren zijn dus veel goedkoper per watt om te maken dan de axial flux generator.

    Behalve dat heeft de axial flux generator een zeer onhandige vorm om mee te werken! over de fabricage tijd maar niet te spreken.

    Probeer er maar eens een micro generator van te maken.

    P.S. mijn generatoren werken ook onder water met een schroef in plaats van een propeller.

    Ik ben nog lang niet klaar met mijn generatoren, alles wat ik er uiteindelijk van maak of voor bedenk komt op mijn site te staan www.energy-creator.com

    Ik zou zeggen, houd de site in de gaten en u zult zien.

    Groeten

    Brian

    Energy-creator.com