hoi
ik ben bas en ik moet een oproject over
wind molen en windt energie en ik
zou hier wat informatie over willen hebben
groetjes bas
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsals je een beetje thuis bent in engels duits of deens is www.windpower.org een er goede bron voor technische aspecten van windenergie.
de folder: “alles in de wind” als pdf te vinden op de ecn website
de folder “frisse wind” via de websites van een aantal milieuclubs, over de inpasbaarheid van windenergie op land
verders:
www.windpower.org
www.ewea.org (windenergy the facts)
www.externe.info (over vermeden milieukosten)
Binnenkort houden wij een markt over duurzaamheid, in de Hoeksche Waard, Nationaal Landschapscentrum, Veerweg, Numansdorp. Ik ben daar als vertegenwoordiger van Het Hoekschewaards Landschap aanwezig en verzorg een kraam voor de jeugd. Naast een speurtocht langs de kramen is het mijn bedoeling een “raadsel”op te geven, waarmee , na een goede oplossing een prijs kan woprden verdioend.
De vraag waarop antrwoord moet worden gegeven luidt: Hoeveel windolens staan er op dit moment in Nederland. Ik zelf heb ook geen flauw idee. Kunnen jullie me daarbij helpen of is dit een onmogelijke vraag.?
Inmiddels met groeten van
Huub van den Hoogenhoff
Beste,
Na lang expermiteren is mijn waterpompendewindmolen eindelijk klaar……alles werd opgesteld op een hoogte van +/- 2m en uitgetest. Nu dient ze nog ter plaatse gebracht te worden, op de voorziene pyloon geplaatst en alles is klaar. De pomp die ik op dit ogenblik gebruik is een bilgenpomp(membraanpomp) Daar deze pomp wel goede resultaten geeft,maar de membranen vlug zullen verslijten, zou ik graag deze vervangen…….
Daar ik in in het bezit ben van verschillende centrifugaal pompen en van de werking wel goed op de hoogte ben weet ik
dat mijn windmolen(Amerikaantje) nooit voldoende snelheid kan ontwikkelen om een centrifugaal aan het werken te krijgen.
Ook de twee boerenpompen die ik bezit komen volgens mij niet in aanmerking(lopen te vlug af en zouden droog lopen)
Daarom dacht ik zelf een zuigerpomp te maken…daar het zuigerhuis dient gehoond te worden en alleen op bestelling kan gebeuren, valt dit bij aankoop nogal prijzig uit.Daarom dacht ik er aan om het zuigerhuis te maken van dikwandige PVC buis.(PVC aansluitingen, terugslagkleppen en ander onderdelen zijn in mijn bezit)
Is dit volgens Uw mening haalbaar?????
Graag een klein antwoordje (Na de inwerkingstelling laat ik langs deze weg de foto's geworden)
Groetjes,
willem
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?