ik heb bij diverse nutsbedrijven de vraag weg gelegd over terug leveren aan het net met zonne of windenergie en dit was de reactie van Essent
WORDT VERVOLGD
—————————————————————————————————————-
In reactie op uw bericht betreffende terugleververgoeding informeer ik u graag als volgt.
Ten gevolge van het Amendement nr. 45 ontstaat er voor teruglevering van elektriciteit uit duurzame opweksystemen een
situatie, die wijzigingen van de voorwaarden tot gevolg hebben. Momenteel beraadt Essent zich op welke wijze deze dienen te
worden geïmplementeerd. De wetgever heeft bepaald dat teruglevering tot 3000 kWh per jaar mogelijk moet worden gemaakt.
De wijze van en waarmee deze teruglevering dient te worden bepaald en verrekend is onderwerp van de discussie.
Informatie kunt u opvragen via het e-mailadres zonzeker@essent.nl.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Indien u nog vragen heeft of aanvullende informatie wenst, dan
kunt u dit bericht beantwoorden of u kunt contact opnemen met onze afdeling klantenservice. Deze is op werkdagen bereikbaar
van 8.00 uur tot 20.00 uur en op zaterdag van 9.00 uur tot 13.00 uur via 0800 0330.
Met vriendelijke groet,
Harma Zant
Essent Klantenservice