Hallo,
Ik ben met school bezig met mijn profielwerkstuk over energiebronnen. Mijn vraag aan jullie is, of jullie misschien de plus- en minpunten van Windenergie.
bij voorbaat dank,
Danny Goedhart
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsik ben eigenlijk ook op zoek windenergie, maar ik kon niets vinden op internet. ik hoop dat u mij zou willen iets opsturen via mijn e-mail adres.
alvast bedanktDanny schreef:
>
> Hallo,
>
> Ik ben met school bezig met mijn profielwerkstuk over
> energiebronnen. Mijn vraag aan jullie is, of jullie misschien
> de plus- en minpunten van Windenergie.
>
> bij voorbaat dank,
>
> Danny Goedhart
grootste nadeel van windenergie is dat als het windstil is er dus geen energieproductie plaatsvind en er dus geen (betaalbare) opslagmogelijkheden zijn voor electriciteit en we dus altijd andere bronnen nodig zullen hebben.
Ik zit tussen twee parken in op een afstand van 500 meter en 1100 meter en de molens hebben een ashoogte van respectievelijk 50 en 80 meter en vind dat dit wel een grote invloed heeft op je leefruimte
Niemand gaat er ook vanuit dat je met windenergie alleen alle elektriciteit kan produceren. Maar met windenergie kun je wel een flinke bijdrage aan de elektriciteitproductie leveren. Er de laatste paar jaar een aantal wetenschappelijke studies uitgekomen die laten zien dat je tot een groot percentage windenergie (minstens 20%) kan komen zonder dat je opslag of reserve capaciteit nodig hebt.
De crux zit hem erin dat gewone centrales ook verre van betrouwbaar zijn en dus ook back-up nodig hebben. Die back-up capiciteit is er dus gewoon al. Daarnaast leveren verspreid liggende windturbines samen veel constanter elektriciteit dan één enkel windpark.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?