Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

bouwvergunning

• untje

De gemeente doet moeilijk en zegt dat een bouwvergunning nodig is om een windmolente aan het garagedak te hangen. Het zou mij geweldig helpen als iemand mij van voorbeelden van toegestane vouwaanvragen zou kunnen voorzien. Ik heb begrepen dat in veel gemeentes het niet nodig is beneden een roto diameter van 2 mtr en niet boven de hoogte van het bestemmigs plan uitkomen. Welke gemeentes hebben deze regels, wie kan mij helpen met het verzamelen van materiaal?

Oh vergeten dat mijn e-mail adres een fake was (ivm rara reacties op sommige forums) , deze werkt

• Hans

untje schreef:

>

> De gemeente doet moeilijk en zegt dat een bouwvergunning

> nodig is om een windmolente aan het garagedak te hangen. Het

> zou mij geweldig helpen als iemand mij van voorbeelden van

> toegestane vouwaanvragen zou kunnen voorzien. Ik heb begrepen

> dat in veel gemeentes het niet nodig is beneden een roto

> diameter van 2 mtr en niet boven de hoogte van het bestemmigs

> plan uitkomen. Welke gemeentes hebben deze regels, wie kan

> mij helpen met het verzamelen van materiaal?

>

> Oh vergeten dat mijn e-mail adres een fake was (ivm rara

> reacties op sommige forums) , deze werkt

Hallo untje

je kunt eens kijken op WWW.SBR.NL

deze site geeft redelijk wat informatie over wat er allemaal geregeld moet worden om een windmolen te plaatsen.

Het is volgens mij wel dat de gemeentes niet staan te springen om voorop te lopen bij alternatieve energievoorzieningen door particulier gepruts. Ik denk dat met name de bestemmingsplannen van het gebied de problemen zullen opleveren; maar een klein molentje van minder dan 2.0 meter diameter moet zonder veel extra vergunningen geplaatst kunnen worden.

Succes ermee !