Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

vergelijk

• theo

In onze regio is er een plan om 5 enorme windmolens te plaatsen van 125 meter hoog !!

Nu ben ik best voor schone energie en ben zelf absoluut niet technisch.

Wel heb ik begrepen dat het aandeel/ de opbrengst van windenergie minimaal is met het totale wat we allen gebruiken.

Mijn vraag: Weegt het maken van de materialen van de mast “enzo” , de assamblage ervan, het vervoer, het onderhoud op tegen de opbrengst?

Het geheel wordt gemaakt d.m.v. “vuile” energie en de molens leveren schone energie maar wat is de uiteindelijke winst voor schone energie?

Wie helpt mij van mijn onwetendheid af?

theo

• joep

Het produceren van een turbine kost aan energie ongeveer 3 maanden opbrengst vandezelfde turbine.

• theo

Bedankt voor je reactie.

Het valt dan reuze mee, is je antwoord wetenschappelijk “verantwoord”.?

Ik ben zelf absoluut niet technisch en wil graag een verantwoorde ja of nee stem uitbrengen in de inspraak procedure.

theo

• theo

Theo, maak je niet druk. De energie en vervuiling die nodig is voor het maken van een windmolen is binnen een half jaar gecompenseerd door de energie die de molen opwekt, en daarmee dus ook de vervuiling die normaal met opwekking plaatsvind.

Voor meer informatie zie www.duurzameenergie.org

groet, Theo

• theo

Zeer bedankt naamgenoot.

Het is moeilijk om een standpunt te bepalen als je zelf niet technisch bent.

In beide kampen van voor en tegenstanders “proef” ik soms ook fanatisme EN halve waarheden.

theo

• Arthur

En hier zijn de rapporten te downloaden.

http://www.windpower.org/en/tour/env/enpaybk.htm

Groeten.

Arthur