Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Fortis Windenergy

• Mark

Heb geprobeerd om met Fortis Windenergy uit Haren een opwekkingssysteem te bouwen. Hij beloofde op m'n watermolen een systeem van de windmolens te zetten.

Heel veel beloftes maar uiteindelijk mislukte het project omdat hij niet verder wilt werken omdat hij het niet meer weet.

Op zich kan dat, maar nu wil hij het voorschot niet terugbetalen.

Heeft er nog iemand nare ervaringen met deze firma en weet iemand hoe ik hem ter verantwoording kan roepen.

Als Belgische klant is dit moeilijk bij een Nederlandse firma.

Mij lijkt Fortis zeer onbetrouwbaar.

• Adriaan Kragten

Beste Mark

Of u Fortis wat kunt verwijten hangt af van welke afspraken u met dat bedrijf heeft gemaakt en of u deze afspraken kunt bewijzen. Als u een windenergiebedrijf inschakelt om een bepaalde technische oplossing voor uw windmolen te verzinnen kan het na verloop van tijd blijken dat die voorziening op uw molen niet te realiseren is. Het is niet onredelijk dat de door dat bedrijf voor u bestede tijd in rekening gebracht wordt ook al heeft het niet tot een concreet resultaat geleid. Alleen als u uitdrukkelijk schriftelijk afgeproken hebt dat er alleen betaald behoeft te worden bij een positief resultaat kunt u een betaald voorschot weer terug vorderen. Hoe u dat vanuit Belgie moet doen zou ik aan een Belgische advocaat of een een Belgiesch incassobureau vragen. Ik heb persoonlijk geen ervaring met Fortis maar ik heb er niet eerder negatieve geluiden over gehoord.

Adriaan Kragten