Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

opslag van windenergie

• lieke

hallo

Ik heb een vraagje. Ik ben op zoek naar verschillende opslagmogelijkheden van windenergie. kan iemand mij helpen wat voor mogelijkheden er in nederland zijn en welke er het meest gebruikt wordt.

dankjewel

• zirco

Ik ben er ook in geinterresseerd lieke ,mogelijkheid zou zijn , met het teveel aan energie water naar een hoger gebied te pompen en dat vervolgens bij minder wind de sluizen openen en generators laten aandrijven maar ik denk niet dat dit reeds toegepast word!

• Sern-sak

Waarom niet grid connected , kijk naar SWEA NEDERLAND site

• j.g. van der knaap

bij alternatieve energie-opwekking staat of valt het succes daarvan met de opslag en afgifte aan het openbare net, om het maar “kort door de bocht” te stellen. daarom vind ik het volledig onbegrijpelijk dat de nederlandse overheid niets doet met het al jaren aldaar in een stoffig bureau liggend dossier omtrent het “plan lievense”. dat komt erop neer dat een stuk ijsselmeer wordt omgeven met hoge dijken waarop windmolens staan die water oppompen. bij energievraag wordt er waterkracht gebruikt dmv waterkrachtcentrales. dus geen CO2 en geen uitgave van deviezen die onze betalingsbalans uit evenwicht brengen! geïnteresseerden moeten maar eens googelen op het steekwoord “lievense” “of plan lievense”, en verbaast u maar over het jarenlange in gebreke blijven van de politiek. Ik ben er van overtuigd dat ons land er de afgelopen jaren minder treurig bij had gehangen als er wat meer visie zou worden getoond.