Hallo,
Ik heb een windmolen gebouwd van een 38 volt DC motor, 12 Amp van het merk Ametek.
Ik zoek hiervoor nog een spanningsregelaar.
Iemand een idee wat ik hiervoor kan gebruiken?
Johan.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsBeste Johan
Is het een permanent magneet DC motor of een motor met een electrisch bekrachtigd veld? Ook al is het van origine een 38 V motor, dan nog hangt de spanningsregelaar af van de nominale accuspanning waar de molen op gebruikt wordt. Als de motor een PM motor is en als de nominale accuspanning 24 V of 48 V is kan ik je mogelijk wel (tegen betaling van een gedeelte van de licentiekosten voor een complete molen) aan een schema en een tekening van een spanningsregelaar plus dump load helpen zoals ik zelf ook in mijn VIRYA molens gebruik. Mijn dump loads zijn opgebouwd uit modules van 275 W en door meerdere modules parallel te zetten kan het te dissiperen vermogen worden uitgebreid. Ik ben tussen 1 en 17 september afwezig.
Adriaan Kragten
Hierbij heb ik een vraag: heb helaas een onbekende molen en leverancier is vertrokken ( molen is nog geen 1,5 jaar oud ) ( 48V 20 Amp. 1000W ) laad hierbij mij accu's op maar de rem en of kastje is in rook opgegaan door te veel wind. Wat zoek ik: een schema om een rem te maken of andere schema's zijn welkom of zelfbouwers die wat tips kunnen geven. Wat is ( was ) mijn doelstelling: accu's opladen op de accu's staat een omvormer om weer 220V te verkrijgen deze is niet aan het lichtnet gekoppeld. Hopelijk heeft iemmand een oplossing
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?