Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Onderhoud personenlift in windturbines

• M. van Leeuwen

Beste forumbezoekers,

In een groot aantal turbines zit een liftinstallatie. Liftinstallaties dienen 1x in de 18 maanden gekeurd te worden en zijn onderhoudsplichtig. Zijn de liftinstallaties in windturbines ook meegenomen in het onderhoud aan de turbine of worden deze struktureel vergeten?

Groet,

Michiel

• Alex

Ik zoek werk in windturbines, ik ben liftmonteur, dus zo goed als opgelost ?M. van Leeuwen schreef:

>

> Beste forumbezoekers,

>

> In een groot aantal turbines zit een liftinstallatie.

> Liftinstallaties dienen 1x in de 18 maanden gekeurd te worden

> en zijn onderhoudsplichtig. Zijn de liftinstallaties in

> windturbines ook meegenomen in het onderhoud aan de turbine

> of worden deze struktureel vergeten?

>

> Groet,

> Michiel

• fantus

Ik ben werkzaam in de windturbines dus ik kan hier wel een zinnig antwoord op geven.

In windturbines zitten allerlei middelen om de veiligheid te garanderen zoals brandblussers, afdaalinrichting bij calamiteiten, de ladders of trappen welke ieder jaar gekeurd moeten zijn.

Onder deze keuring valt ook de personenlift.

Deze wordt weleens vergeten maar zeker niet structureel en het is de verantwoording van de monteur en ieder ander die van deze lift gebruik maakt te controleren of deze is gekeurd voordat hij ermee naar boven gaat.

Hoop datje vraag voldoende is beantwoord.

Groet:

fantus