Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

windmolens kopen

  • m.koster

    Voor een project in het buitenland zijn wij opzoek naar (voorlopig) 4 windmolens, kan iemand ons hier informatie over geven, het is voor ons echt zoeken naar een speld in een hoooiberg.

    Bedankt

  • Adriaan Kragten

    U kunt geen zinnig advies verwachten als u niet omschrijft wat voor soort windmolens u nodig hebt. U zult toch de meeste van de volgende vragen moeten kunnen beantwoorden. Welke rotordiameter is gewenst? Welk maximum vermogen moet de molen kunnen leveren en bij welke windsnelheid? Bij welke windsnelheid moet de molen starten (Vstart) of beginnen met het leveren van energie (Vcut-in)? Wat is het windregiem op de plaats waar de molens neergezet worden? Hoeveel bladen of welke ontwerpsnellopendheid moet de rotor hebben? Wat is de gewenste torenhoogte? Moet de molen elektriciteit opwekken of waterpompen? Bij elektriciteitopwekking, moet de molen acculaden of wordt de molen aan het net gekoppeld? Bij acculaden, wat is de gewenste nominale accuspanning? Bij netkoppeling, wat zijn de eisen die de elektriciteitsmaatschappij stelt voor netgekoppelde molens? Wat voor vergunningen hebt u nodig? Zoekt u een nieuwe of een gebruikte molen? In welke tijd moet de molen zijn investering terugverdiend hebben? Wat kan men plaatselijk doen aan montage en installatie?

    Ik geef op dit panel geen antwoord op dit soort vragen maar zonder dat u specificeert wat u zoekt, kunt u ook van niemand anders een advies verwachten waar u wat aan hebt en leveranciers van windmolens zullen u al helemaal niet serieus nemen. Als u zelf helemaal niets van windenergie weet dan zult u zich daar eerst in moeten verdiepen anders kunt u een bepaald advies van iemand niet op waarde schatten en mogelijk een kat in de zak kopen waar ze in het land waar u de molens neer wilt zetten ook niets aan hebben.

  • LucasWindEnergy

    Geachte heer Koster,

    Het valt inderdaad niet mee om te weten wat wel en wat niet goed is.

    Maar wij hebben de nieuwe generatie Verticale windturbines. Ze zijn sierlijker en brengen meer op door de nieuwste technieken.

    Deze zijn inclusief mast en inverter voor aan het lokale net.

    De masten hebben een hoogte van 5,5 meter tot 12 meter.

    De turbines zijn elegant en hebben een hoogte van 1, meter bij een diameter van 1.30 meter tot een hoogte van 6,20 meter bij een diameter tot 6 meter.

    De kleinste leveren 1700 kw op tot de grootste 31000 kw per jaar.

    Mocht u interesse hebben dan hoor ik het graag van u .

    U kunt ons bereiken op info@lucaswindenergy.nl

    alvast succes met uw project in het buitenland

    Met vriendelijke groeten,

    Luc Froling

    LucasWindEnergy

  • Ahmed El Faramawy

    Dear Sir

    I am opening “buisness Relations & Technology office” my job will be to export energy solutions to Egypt . Recently a client has called me and asked me for a windmill that can operate on a average windspeed of 4 to 8 m/s and produce 100 KW per hour. Can you help me in finding that? We might do some buisness email me on a_Faramawy@hotmail.com or call me on +31617924813

    Yours Sincerly,

    Ahmed El Faramawy

  • Johan Kuikman

    Ik weet niet in welke range je zoekt en toepassing, maar wij maken al 30 jaar kleine wind turbines

    www.fortiswindenergy.com

    Kijk op onze website of deze voor je geschikt zijn

    Zoek op Google onder windturbines en je krijgt heel veel

    MVG

    JohanKuikman

  • Alhelo

    Beste,

    Bij deze verzoek ik u een aantal voorbeelden van de windmolen met bijbehoorende prijs en de capaciteit naar mijn email te sturen. Ik ben van plan om windmolen naar Irak te sturen en daardoor wil ik graag wat meer informatie hierover.

    Groeten,

    Alhelo

  • Marcel Denhaen

    graag had ik meer advies ontvangen aangaande windmolens.

    ik heb een verbruik op jaarbasis van een 3000kw/h.

    zou ik dit kunnen opvangen met een windmolen, mijn woning is gelegen tegen De Gete ( meer in een dal)

    de snelheid van wind bedraagt hier voor 60% rond de 2m/sec, dit is een raming wanneer ik kijk naar de schouwrooksnelheid van mij openhaard bij opstart.

    wat bestaat er zo op de markt?

    Groeten Marcel.

  • Adriaan Kragten

    De meeste commercieel verkrijgbare windmolens beginnen stroom te leveren bij een cut-in windsnelheid van ongeveer 3 m/s en dat is dan nog wat de fabrikanten beweren. Vaak is een hogere start-windsnelheid nodig voordat de rotor vanuit stilstand op gang komt. Als de windsnelheid voor een groot deel van de tijd maar 2 m/s is dan zal de molen dus ook voor een groot deel van de tijd niets opwekken. Het opwekken van energie met kleine windmolens is alleen rendabel als de windsnelheid gedurende een aanzienlijk deel van de tijd hoger is dan ongeveer 5 m/s en daarvoor moet je in Nederland aan de kust zitten of in het binnenland op een zeer hoge toren of op een hoog gebouw.

    Een jaarverbruik van 3000 kWh/jaar betekent een gemiddeld vermogen van 342 W. Op dit op te kunnen wekken moet het piekvermogen van de molen vele malen hoger zijn; ik schat minsten 1500 W en dat geldt dan alleen nog in een goed windregiem en het piekvermogen moet dan al bij een windsnelheid van ongeveer 10 m/s geleverd worden. Je hebt dan een windmolen nodig met een rotordiameter van ongeveer 4 m. Als je de investering van een dergelijke molen vergelijkt met het voordeel van de lagere stroomkosten dan zal het heel veel jaren duren voordat je de investering terugverdient hebt. Er zijn kleine windmolens op de markt met relatief zeer hoge piekvermogens maar de windsnelheden die nodig zijn om dat piekvermogen te kunnen leveren komen maar een paar uur per jaar voor. Kijk dus niet te veel naar het piekvermogen. Het vermogen dat bij 5 m/s opgewekt wordt is veel belangrijker voor de jaaropbrengst.

  • Adriaan Kragten

    Ik heb nog even berekend hoeveel vermogen een windmolen met een diameter D = 4 m (dus R = 2 m) ongeveer kan leveren bij een windsnelheid V = 5 m/s. Het mechanische vermogen P (in W) op de rotoras wordt gegeven door (Griekse letters ro en pi uitgeschreven):

    P = Cp * 1/2 ro V^3 * pi R^2 (in W)

    Cp is de vermogenscoëfficiënt die voor een kleine goed ontworpen rotor ongeveer 0,4 is. ro is de luchtdichtheid die voor lucht van 20° C op zeeniveau ongeveer 1,2 kg/m^3 is. V is de ongestoorde windsnelheid; stel V = 5 m/s. R is de rotorstraal; stel R = 2 m. Invulling van deze waarden in de formule voor P geeft P = 377 W.

    Dit vermogen moet dan voor een netgekoppelde molen nog vermenigvuldigd worden met het transmissierendement rend tr, het generatorrendement rend gen en het inverterrendement rend inv. Stel er wordt een direct drive generator gebruikt. Dit geeft dat rend tr = 1. Het generatorrendement hangt sterk af van de stroom maar stel nu eens dat het 0,7 is voor de stroom die hoort bij V = 5 m/s. Het inverterrendement hangt ook af van de stroom. Voor goede moderne inverters is het behoorlijk hoog. Stel het is 0,9. Dit geeft voor het electrische vermogen dat het net in gaat Pel, dat Pel = 0,7 * 0,9 * 377 = 238 W. Dit is al aanzienlijk minder dan het gemiddelde vermogen van 342 W dat nodig is bij een gevraagde jaaropbrengst van 3000 kWh/jaar. Nu is het zo dat de jaaropbrengst bij een gemiddelde windsnelheid van 5 m/s hoger is dan bij een constante windsnelheid van 5 m/s. Daarom mag het vermogen dat bij 5 m/s opgewekt wordt wel wat minder zijn dan 342 W maar deze berekening laat zien dat mijn schatting van een rotordiameter van 4 m van de juiste ordegrootte is.

    Men moet zeer argwanend zijn als fabrikanten beweren dat een gemiddelde jaaropbrengst van een Nederland gezin (die is ongeveer 3500 kWh/jaar), zelfs voor plaatsen met een goed windregiem, op te wekken is met een windmolen met een kleinere rotordiameter dan 4 m.