Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

windmolen-particulier- 2,5 Kw continu

  • zeeman

    hallo,

    Graag wil ik een windmolen aanschaffen. Deze zal ongeveer 2,5 Kwatt continu-stroom moeten genereren.

    Waar kan ik me het best laten informeren? Op internet kom je bijna altijd uit bij die grote molens.

    Met vriendelijke groeten en alvast bedankt!

    Piet

  • joep

    http://www.fortiswindenergy.com/nl/

    http://www.tulipower.nl/

  • erik

    Hallo Piet,

    hierbij een voor jouw interessante site

    http://www.pyrosolar.nl/html/kleine_windmolens.html

    Vriendelijke groet,

    Erik

  • Tjeerd

    Hallo Piet,

    Ik heb zelf hier een windmolen te staan die 1,5 Kw oplevert.

    Wellicht kan ik je helpen.

    Svp adres mailen zodat we telefonisch of via mail contact kunnen opgeven

  • b,mouissie

    beste piet.

    je kunt je geld beter besteden aan andere formen van duurzame energie dan aan wind molens.Ook lijkt windenergie een interesante oplossing vergeet niet dat het rendament ten opzichte van de investering laag is.In nederland waait het 100 dagen niet voldoende om electriciteit op te wekken,zodat er altijd een back-up aanwezig moet zijn. met vr.groet,bomozeeman schreef:

    >

    > hallo,

    >

    > Graag wil ik een windmolen aanschaffen. Deze zal ongeveer 2,5

    > Kwatt continu-stroom moeten genereren.

    >

    > Waar kan ik me het best laten informeren? Op internet kom je

    > bijna altijd uit bij die grote molens.

    >

    >

    > Met vriendelijke groeten en alvast bedankt!

    >

    > Piet

  • piet

    Hallo Tjeerd,

    Leuk dat u reageert! U kunt mij bereiken op telefoonnummer 0578-615537 of 06-44888487.

    Ik woon in Epe (op de Veluwe).

    Tot horens of tot ziens,

    met vriendelijke groeten,

    Piet Zeeman

  • pieter

    vraagje:

    will je elektriciteit aan het net leveren of een autonoom systeem (dwz zonder verbinding met elektriciteitsnet, bijvoorbeeld voor vakantiehuisje) bouwen?

  • piet

    Hallo Pieter,

    Ik zou graag autonoom willen draaien op alternatieve energiebronnen.

    daarvoor heb ik nu de beschikking over een 16-tal gelatine-accu's van 6 volt (van een vorkheftruck).

    ik woon in een vakantiehuis en wil geen nuon meer spekken.

    met vriendelijke groeten en alvast bedankt voor de moeite,

    groeten,

    Piet

  • pieter

    Misschien is de combinatie PV-panelen, en een kleine windturbine wel wat.

    In de winter is er veel wind, maar weinig zon. In de zomer veel zon, maar weinig wind.

    Je hebt de nodige regelelectronica nodig om er voor te zorgen dat de accu's gelijkmatig worden opgeladen, anders zijn ze waarschijnlijk binnen de korste keren kapot.

    Zo'n hybride systeem bouwen vereist nogal wat kennis van zaken, om goed te functioneren. Als je het leuk vind om te hobbyen en het niet erg vind als het allemaal niet in een keer perfect werkt, ga je gang. Maar als je op zoek bent naar “plug-and-play” dan kan je beter zoeken naar een kant en klaar pakket.

    Je mailtje suggereert dat er wel een elektriciteitsaansluiting is. Als je een ouderwetse mechanische kWh-meter hebt loopt de meter terug als je aan het net levert. Dan kun je je Nuon rekening dus ook flink verlagen, zonder dat je meteen een heel complex systeem hoeft op te zetten.

  • Richard

    Opslag van energi kan het goedkoopste in de vorm van perslucht,met een kleine turbine .

    www.ropatec.com ,heeft redelijk kleine en interessante turbines,die bij 2m p/s beginnen en beter bestand zijn tegen harde windstoten.